Pomiędzy Radomiem a Wolanowem ruch przejmą niebawem autobusy zastępcze. W październiku objazdem pojedzie zaś jeden pociąg PKP Intercity. Po zakończeniu robót podróżni będą mogli korzystać z nowego przystanku kolejowego na terenie miasta.
Niedawno Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała, że w wybrane dni października wprowadzi zmiany w funkcjonowaniu swoich weekendowych połączeń z Łodzi do Radomia. Ich trasa ma zostać skrócona do i z Wolanowa, a na dalszym odcinku zapewniona będzie autobusowa komunikacja zastępcza. Utrudnienia mają być związane z
budową nowego przystanku Radom Południowy.
„Koziołek” pojedzie nieużywaną łącznicą
Konieczność wprowadzenia komunikacji zastępczej potwierdził teraz zarządca infrastruktury. – Od 13 do 22 października między Radomiem Krychnowicami a Radomiem Głównym zaplanowaliśmy całodobową przerwę w ruchu pociągów – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zamknięty będzie więc końcowy odcinek linii 22 z Tomaszowa Mazowieckiego.
Autobusy zastępcze będą kursować także w zamian za pociągi Kolei Mazowieckich. Wojewódzki przewoźnik utrzyma ruch kolejowy na odcinku Drzewica – Wolanów. – Pociąg IC „Koziołek” będziemy natomiast obracać na stacji Jastrząb – zapowiada nasza rozmówczyni.
Jedyny kurs PKP Intercity wykorzystujący linię 22 pojedzie zatem objazdem z wykorzystaniem nieużywanej na co dzień w ruchu pasażerskim łącznicy nr 576. Spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu z Lublina do Poznania oraz w krótszych relacjach pośrednich o niespełna pół godziny. Należy przy tym podkreślić, że utrudnienia potrwają znacznie krócej niż cała budowa nowego przystanku. Ta rozpoczęła się w sierpniu, a zakończy się w połowie przyszłego roku. – Inwestycję realizujemy w ramach Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021-2025 – informuje przedstawicielka PLK.
Miasto Radom zaangażowane w inwestycję
Nowy przystanek będzie składać się z trzech peronów: dwóch przy linii 8 w kierunku Kielc i jednego przy linii 22 biegnącej w stronę Tomaszowa. Wszystkie mają być dostępne dla osób o ograniczonej mobilności m. in. dzięki windom. – Zatrzymywać się będą tu zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne – przewiduje Anna Znajewska-Pawluk. Cała inwestycja kosztuje ok. 16 mln zł, z czego PLK wyłożą ponad 6 mln. Miasto sfinansuje zaś budowę kładki dla pieszych, która połączy ul. Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką.